9:00 - 10:30 |
Wstęp, przywitanie, cele warsztatu, zapoznanie się,
kontrakt
- Fakty i mity - co wiemy o naszych różnorodnych klientach, a co nam się
tylko wydaje. Nie zawsze jest oczywiste, że ktoś potrzebuje wsparcia -
uważność i empatia jako elementy obsługi pasażerów.
|
10:30 - 10:45 |
Przerwa kawowa
|
10:45 - 12:15 |
Mało wiedzy - sporo uprzedzeń:
- Czym są choroby psychiczne i jak można wesprzeć podróżnych z taką
dolegliwością?
- Czym jest niepełnosprawność intelektualna i jakie są potrzeby
podróżnych z niepełnosprawnością intelektualną?
|
12:15 - 13:00 |
Obiad |
13:00 - 14:30 |
Kiedy dominują zmysły inne niż u Ciebie:
- Potrzeby i obsługa klientów z niepełnosprawnością wzroku.
- Potrzeby i obsługa klientów z niepełnosprawnością słuchu lub słuchu i
mowy.
|
14:30 - 14:45 |
Przerwa kawowa |
14:45 - 16:15 |
Kiedy przemieszczanie się jest utrudnione
- Potrzeby i obsługa klientów poruszających się na wózku oraz z innym
rodzajem sprzętu.
- Praca domowa.
- Podsumowanie dnia 1.
|
9:00 - 10:30 |
Przywitanie, rozmowa o pracy domowej - refleksje nt. stosowania
standardów obsługi różnorodnych podróżnych.
Przypomnienie zasad obsługi klientów ze szczególnymi potrzebami w
odniesieniu do doświadczeń.
|
10:30 - 10:45 |
Przerwa kawowa |
10:45 - 12:15 |
Podzielmy się doświadczeniem i wiedzą - analiza przykładów związanych z
obsługa różnych podróżnych - ugruntowanie wiedzy i umiejętności
związanych ze standardem, z dniem pierwszym szkolenia.
|
12:15 - 13:00 |
Obiad |
13:00 - 14:30 |
Sytuacje trudne i budzące obawy osób pracujących w publicznym
transporcie zbiorowym oraz sposoby ich rozwiązywania w odniesieniu do
standardów - analiza przypadków zakomunikowanych i zebranych przez
grupę. Ćwiczenie i analiza rozwiązań.
|
14:30-14:45 |
Przerwa kawowa |
14:45 - 16:15 |
Sytuacje trudne, c.d.- ewakuacja
Podsumowanie warsztatów i runda końcowa.
Ankiety, zaświadczenia.
|