9:00 - 10:30 |
Zagadnienia
- Wstęp, przywitanie, cele warsztatu, zapoznanie się uczestników szkolenia i trenera/trenerów
- Oczekiwania i obawy, kontrakt
- Czego potrzebują podróżni
- Zasady pierwszego spotkania a "Standard informowania i komunikowania się" i "Standard pomocy w podróży"
|
10:30 - 10:45 |
Przerwa kawowa
|
10:45 - 12:15 |
Mało wiedzy - sporo uprzedzeń:
-
„Standard informowania i komunikowania się” i „Standard pomocy
w podróży” a:
– choroby psychiczne i potrzeby podróżnych w kryzysie psychicznym,
– spektrum autyzmu – savoir-vivre wobec osób w SA,
– niepełnosprawność intelektualna – savoir-vivre wobec osób
z niepełnosprawnością intelektualną.
-
Proste komunikaty i reagowanie w sytuacjach stresujących
– praca w grupach
|
12:15 - 13:00 |
Lunch |
13:00 - 14:30 |
Kiedy dominują zmysły inne niż u Ciebie:
- „Standard informowania i komunikowania się” i „Standard pomocy
w podróży” a:
– potrzeby i obsługa klientów z niepełnosprawnością wzroku
– ćwiczenie asysty,
– potrzeby i obsługa klientów z niepełnosprawnością słuchu
– ćwiczenie komunikowania się
|
14:30 - 14:45 |
Przerwa kawowa |
14:45 - 16:15 |
Kiedy przemieszczanie się jest utrudnione
- „Standard informowania i komunikowania się” i „Standard pomocy
w podróży” a:
– potrzeby i obsługa klientów poruszających się na wózku oraz z innym
rodzajem sprzętu – ćwiczenia praktyczne.
- Praca domowa.
- Podsumowanie dnia 1.
|
9:00 - 10:30 |
- Przywitanie, rozmowa o pracy domowej - refleksje nt. stosowania
standardów obsługi różnorodnych podróżnych.
- Quiz – przypomnienie zasad obsługi klientów ze szczególnymi
potrzebami w odniesieniu do doświadczeń z pracy i do Standardów.
- Psy asystujące – najważniejsze informacje w kontekście standardu
pomocy w podróży.
|
10:30 - 10:45 |
Przerwa kawowa |
10:45 - 12:15 |
- Podzielmy się doświadczeniem i wiedzą – analiza trudnych przypadków
związanych z obsługą różnych podróżnych, których doświadczyli uczestnicy
szkolenia. Ugruntowanie wiedzy i umiejętności związanych ze standardami
i z dniem pierwszym szkolenia. Ćwiczenia praktyczne, dyskusja.
|
12:15 - 13:00 |
Lunch |
13:00 - 14:30 |
- Ewakuacja jako sytuacja trudna – najważniejsze zasady w kontekścieróżnych podróżnych.
- Sytuacje trudne ibudzące obawy oraz sposoby ich rozwiązywaniaw odniesieniu do Standardów – analiza przypadków z życia, propozycjeanaliza rozwiązań
|
14:30-14:45 |
Przerwa kawowa |
14:45 - 16:15 |
- Sytuacje trudne cd.
- Podsumowanie warsztatów i runda końcowa.
- Ankiety, zaświadczenia
|