536 237 684 530 500 889 535 289 260 @ szkoleniapfron@pir.pl

Program szkolenia dla pracowników przewoźników transportu zbiorowego kołowego i szynowego

Dzień I
9:00 - 10:30

Zagadnienia

  • Wstęp, przywitanie, cele warsztatu, zapoznanie się uczestników szkolenia i trenera/trenerów
  • Oczekiwania i obawy, kontrakt
  • Czego potrzebują podróżni
  • Zasady pierwszego spotkania a "Standard informowania i komunikowania się" i "Standard pomocy w podróży"
10:30 - 10:45

Przerwa kawowa

10:45 - 12:15

Mało wiedzy - sporo uprzedzeń:

  • „Standard informowania i komunikowania się” i „Standard pomocy w podróży” a:
    – choroby psychiczne i potrzeby podróżnych w kryzysie psychicznym,
    – spektrum autyzmu – savoir-vivre wobec osób w SA,
    – niepełnosprawność intelektualna – savoir-vivre wobec osób
    z niepełnosprawnością intelektualną.
  • Proste komunikaty i reagowanie w sytuacjach stresujących
    – praca w grupach
12:15 - 13:00

Lunch

13:00 - 14:30

Kiedy dominują zmysły inne niż u Ciebie:

  • „Standard informowania i komunikowania się” i „Standard pomocy w podróży” a:
    – potrzeby i obsługa klientów z niepełnosprawnością wzroku
    – ćwiczenie asysty,
    – potrzeby i obsługa klientów z niepełnosprawnością słuchu
    – ćwiczenie komunikowania się
14:30 - 14:45

Przerwa kawowa

14:45 - 16:15

Kiedy przemieszczanie się jest utrudnione

  • „Standard informowania i komunikowania się” i „Standard pomocy w podróży” a:
    – potrzeby i obsługa klientów poruszających się na wózku oraz z innym
    rodzajem sprzętu – ćwiczenia praktyczne.
  • Praca domowa.
  • Podsumowanie dnia 1.
Dzień II
9:00 - 10:30
  • Przywitanie, rozmowa o pracy domowej - refleksje nt. stosowania standardów obsługi różnorodnych podróżnych.
  • Quiz – przypomnienie zasad obsługi klientów ze szczególnymi potrzebami w odniesieniu do doświadczeń z pracy i do Standardów.
  • Psy asystujące – najważniejsze informacje w kontekście standardu pomocy w podróży.
10:30 - 10:45

Przerwa kawowa

10:45 - 12:15
  • Podzielmy się doświadczeniem i wiedzą – analiza trudnych przypadków związanych z obsługą różnych podróżnych, których doświadczyli uczestnicy szkolenia. Ugruntowanie wiedzy i umiejętności związanych ze standardami i z dniem pierwszym szkolenia. Ćwiczenia praktyczne, dyskusja.
12:15 - 13:00

Lunch

13:00 - 14:30
  • Ewakuacja jako sytuacja trudna – najważniejsze zasady w kontekścieróżnych podróżnych.
  • Sytuacje trudne ibudzące obawy oraz sposoby ich rozwiązywaniaw odniesieniu do Standardów – analiza przypadków z życia, propozycjeanaliza rozwiązań
14:30-14:45

Przerwa kawowa

14:45 - 16:15
  • Sytuacje trudne cd.
  • Podsumowanie warsztatów i runda końcowa.
  • Ankiety, zaświadczenia